stjärnan

2009-10-20 / 14:55:41

Sådär, nu har jag varit och vaccinerat mig och de gick smidigt och bra. Vi får hoppas jag klarar mig utan biverkningar. :) De var så lite folk, så de gick så himla snabbt så därför hann jag hem en vända innan de bär av till Pålänge. Vi ska tydligen åka nu men.. 

Tisdag, de innebär...

Bebben:

I början av denna vecka är fostret 22 veckor gammalt. Balanssystemet i fostrets öron är nu på plats. Nu kan hon/han därför hålla balansen bättre. I motsats till vad många tror så är livmodern ingen tyst plats. Fostret hör sin mamma andas, ljud från hennes matsmältning och pulserandet från blodomloppet. Det hör sin mamma och andra prata, men man vet ännu inte hur mycket av dessa ljud som fostret faktiskt kan förstå. Det är ju omgivet av fostervatten och har det i öronen också. Andningsorganen utvecklas fortfarande, men syret går ännu inte från lungor till blod utan tar vägen via moderkakan.








Vi hörs ikväll. :)


Kommentarer
malin

Värsta mys-magen :) Hoppas ni får en bra kväll och att han kör försiktigt i denna halka :)



2009-10-20 / 17:59:41
http://gabson.blogg.se/
malin

Va bra :)

Haha ja ibland, när jag orkar har inte hängt med dom senaste lika bra som förra säsongen. Men det tar sig snabbt kram

2009-10-20 / 22:41:41
http://gabson.blogg.se/
Sis

å vad fin du är!



Jo det stämmer det där med sömn osv... Glöm inte heller att du har en hel del barnvaktande tillgodo också. Jag har ju viss rutin på barn :)

Skulle det bli en kolikbebbe finns jag ju nära till hands om ni BÅDA behöver vila... Lea var ju rätt kinkig till en början om du minns?!

2009-10-21 / 10:54:35
http://sandling.blogg.se/
victoria

shit, på fredag har jag gått 18 fulla veckor och min mage är minst lika stor som din :D

2009-10-21 / 11:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback