v.39

2010-01-26 / 11:44:16
Idag går jag och Sessan in i v.39, vilket innebär att de bara är 14 dagar kvar till beräknad förlossning. Men som jag läste tidigare idag: "Plus minus 14 dagar" är det som gäller. Vilket innebär att barnet kan födas nu eller om en månad. Och som jag skrivit tidigare så lär jag nog gå över tiden, dock skulle jag inte bli förvånad om hon väljer att komma redan snart. Men de är ju de här som är så spännande, man vet inte riktigt när hon har tänkt komma ut till oss. Jag vet bara att vi håller på att längta ihjäl oss, och att vi är förväntansfulla efter att få träffa våran lilla prinsessa. BB-väskan är packad, bilen är bytt, barnvagnen står i hallen o väntar, sängen är bäddad, skötbordet är redo för att börja användas likaså alla kläder som knappt redan nu får plats i hennes byrå. Med andra ord, vi är redo för att få börja vårat nya liv. :) Och den känslan går inte att förklara i ord så tänker inte ens försöka. Men jag får gåshud av bara tanken.. MYS faktorn är hög!

Sessan: 

Vid den här tiden brukar det vara lite lugnare i magen. Det är inte bara trångt, barnet sover mer då det tar på krafterna att växa och utvecklas. Dessutom samlar barnet energi inför kommande födsel. Sover du oroligt och vaknar ofta? Vila under dagen. Tänk tanken att det är en förberedelse för kommande amningsperiod där du kommer att nattamma flera gånger den första tiden. Du träffar din barnmorska varje vecka. Hon kontrollerar noga barnets läge och hur det sjunker ner i bäckenet.

I min mage är de då inte alls lugnare, snarare tvärtom. Hon lever rövare där inne, och de går absolut inte att missa. :) Men nu är de lunch som gäller, kassler, pasta & grönsaker. Vi hörs senare!











Love!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback