En lila söt filur

2010-10-26 / 21:33:55

Som jag skrev på facebook, vilket underbart slut på den här Tisdagen. Vinst till Luleå, 3-0 rättare sagt. I liiike! Annars idag har vi mest avvaktat för att se hur pass friska vi är och natten verkar ha gjort sitt då vi har varit (relativt) pigga och alerta idag. Yeah! Saga tror jag inte hade magsjuka, utan det var nog andra saker som spökade. Så idag har vi t.om vågat oss ut på en promenad och det var skönt med friskluft men annars har det varit rätt lugna puckar. Sagas farmor har varit här, och även hennes tokiga morbröder. Nu blir det kvällsfika och kanske se någon film. På tal om film borde vi försöka ta oss till shell. Vi och våra förseningsavgifter. Haha! Godnatt!





Sen vill jag fråga er en sak, som kan vara ett rätt intressant ämne. Anonym eller inte, men vad tycker du om jämställdhet? T.ex i hemmet?


Kommentarer
Frida

Så söt hon är! :) Just i vårat fall är det ganska enkelt, han jobbar heltid och ibland mer därtill och jag är arbetslös/timvik = perioder utan jobb. För mig är det självklart att göra det mesta hemma! Men skulle det vara så att jag också skulle jobba heltid då skulle jag ställa lite mera krav! :)

Men även om jag drar lasset hemma och han jobbar så tycker jag om när han tex diskar, dammsuger eller liknande. Känns lyxigt! Dom perioderna när jag jobbar mkt då hjälper han ofta till. Så det är lite ge och ta tycker jag, man måste uppskatta varandra! :) Och inte bara ta för givet!

Något som jag tycker är en självklarhet också när man tex bor ihop, har barn, är gifta etc är att ha gemensam ekonomi. Hör endel som har separat, trots hus och barn. Funkar det utan problem så är det ju upp till var och en så klart ;p Men ofta tycker jag att jag hör konflikter ang penger.

Och trots att jag tjänar massor mindre än min man så känns det självklart. Vi har valt att leva tillsammans på alla sätt, även ekonomiskt. Allt mitt är ditt..typ! ;p På lika villkor! Så tycker jag! :)

Britta

Nej men usch för luleå! :b



och vilken tung fråga, jag började med att skriva massor och virrade bort mig helt, haha!

2010-10-26 / 22:58:15
http://brittalindmark.wordpress.com
Julia

jag tycker att frida här ovanför skrev mycket klokt! :-)

2010-10-26 / 23:18:07
http://julialindholm.blogg.se/
Malin

Fridas åsikter gillar jag !! :)

2010-10-27 / 07:16:07
Helena

Du vet min åsikt i detta. Man ska vara så jämställd som familjen kräver. Det finns aldrig en knivskarp gräns. Alla ska göra det som de gillar bäst och sedan fördelar man ut surdegarna efter tid och ork.



Det blir en aning snedfördelat ibland, men då gör man något åt saken... (som jag gjort)

2010-10-27 / 09:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback