Chokladmousse

2012-08-10 / 14:06:29
 
Här kommer receptet på mitt nya "kvällsmys" som många efterlyste. Chokladmoussen är verkligen hur lätt som helst att göra och gooood. Men man kanske inte ska bjuda på det om gästerna inte är så förtjust i mörk choklad, eller sambon som det var i mitt fall. ♥
 
 
 
150 g mörk choklad (minst 70 %)
 
3 dl vispgrädde
 
2 msk kaffe
 
Smält chokladen över ett vattenbad.
Vispa vispgrädden tjock och rör sedan ner kaffet och rör till en slät smet.
Häll ner chokladsmeten i grädden, men spara lite till topping.
Häll upp i glas och ställ kallt tills de stelnat, 40-120 minuter beroende på hur hård mousse du vill ha.
 
 Gardera/smaksätt med exempelvis hackade nötter eller någonting annat.
 
 
 
 

Kommentarer
Sofie

Hur kan man inte gilla mörk choklad?! Men det är klart, då blir det ju mer över till dig! Perfekt!
Men gud så söt och snäll du är som vill ge mig din kakvinst, blir ju alldeles rörd!! Tusen tack!! Nu är det så att ja faktiskt har hunnit med lite bakning, så vore väldigt fel att ta de kakorna från dig! men oj så glad jag blev att du tänkte på mig!! Jätte tack!! Kram!

2012-08-10 / 14:46:14
http://blomstertappan.blogg.se
Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Mmm... Tack för tipset!Kram!

Petra

ÅhhH!!
Underbart!
Och jag har alla ingredientserna hemma!! TJOHO! Jag ska käka de ikväll! Lycka!!
Tack kära du!!

2012-08-10 / 18:29:07
http://zupermamman.blogg.se
Lillgarden

Låter gott och enkelt! Sånt gillas!

2012-08-11 / 15:49:03
http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback