Bättre sent än aldrig

2013-03-17 / 20:12:00
 
Jag pratar såklart om den här produktrecensionen jag nämnde för någon dag sen och det är inge mindre än Angelsounds från Barntrygghet.se jag har fått äran att testa, vilket innebär att jag har fått lyssna på bebisens hjärtslag här hemma i lugn och ro tillsammans med mina älsklingar. Magiskt. ♥ För det var stor skillnad på att få lyssna på pluttens hjärtljud här hemma än när man får göra det hos barnmorskan. Nu fick vi en mysig stund tillsammans och vi fick lyssna hur lääänge vi ville.
 
 
Som ni ser på bilden här ovanför så kom allting i en fin förpackning så det är verkligen ett perfekt presenttips till de som väntar barn, för det är garanterat en present som slår alla andra presenter och det är någonting jag själv funderar på att ge bort.
 
 
I paketet ingår:
 
* 1 ultraljudsmonitor
* 1 par hörlurar
* 1 tub ultraljudsgel
 
* 2 Cd-skivor att spela in på
* 1 inspelningskabel
 
(Vilket innebär att man kan spela in hjärtljuden och spara minnen för livet. Eller varför inte spela in sitt eget hjärtljud under graviditeten och sedan spela upp det för bebisen. Det sägs ju faktiskt att mammans hjärtslag gör bebisen lugn och trygg).
 
 
 
Jag provade hur som helst att både sitta och ligga men det var betydligt enklare att ligga ner och jag upplevde även att det var lättare att hitta hjärtslagen då. - Det kanske finns en anledning till varför man alltid ligger ner hos barnmorskan då man gör detta "moment". Haha! 
 
 
Jag trodde faktiskt den skulle vara lite krånglig att använda men den var verkligen jätte enkel då man bara behövde fukta proben med ultraljudsgelen som medföljde (jag smörjde dock även in magen med gelen, och det funkade fint det med) innan man slog på sin Angelsounds, sedan så letar man bara upp punkten där man hör bebisens hjärtljud bäst. I mitt fall tog det inte allt för länge innan vi hörde dom ljuva hjärtljuden, eller som Saga säger, "godis för öronen". Jag rekommenderar verkligen den här produkten till alla som är gravida, dels för att det är en jätte mysig upplevelse men sen också för att stilla oron man ibland kan känna som gravid.
 
 
 
Ett stort TACK till Barntrygghet.se som lät mig prova denna fantastiska produkt. ♥
 
Till er läsare: Angelsounds finns att köpa HÄR men håll utkik här på bloggen för jag råkar nämligen ha en tävling på gång i samarbete med just Barntrygghet.se och den vill du knappast missa.
 
 
 

Kommentarer
Fröken M

men vilken häftig "mackapär" !!
Varför hade jag ingen sån när jag var gravid ? :)
Kram
Ps, Nu har jag fått kontakt med exclusive kids så snart kommer nog ett paket på posten <3

2013-03-17 / 20:45:07
http://frokenmela.se
Renata

Åh vad mysigt, det var verkligen helt underbart att höra lilla tickande hjärtat!

Och tack för din kommentar, ibland är man så inne i det att man glömmer bort att saker som sömnbrist kommer att gå över så småningom.

2013-03-17 / 21:50:00
http://renatas.blogg.se
En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Men åh vad MYSIGT <3
Kan tänka mig att den bloir lite beroendeframkallande :)
Kram

2013-03-18 / 07:30:08
http://www.elinteg.se
Amanda

Så mysigt!

2013-03-18 / 07:40:15
http://aochmflyttarin.blogg.se
Anna

Ända sen jag läste i någon skvallertidning att Tomkat hade en egen ultraljudsmaskin ville jag också ha en. Vore så coolt att kolla själv, så länge det inte går överstyr. Den här låter som en smart mittemellangrej, koll på bebis men inte hysterisk överkoll liksom. :)

Kram

2013-03-18 / 09:02:21
http://vittellersvart.blogspot.se/
Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Mysigt! :) En sån skulle man ha!

Emelie - Mamma till Malte

Åh, vad mysigt det låter :) Nu vill jag ju få nästa barn för å testa, ha ha . Men det får vänta ett tag till ;) men verkligen måste det vara en smart present till den gravida!!

Kram!

2013-03-18 / 10:53:45
http://njutensmula.se
sofie

så mysigt att få lyssna på lilla knoddens hjärtljud hemma i lugn och ro!

2013-03-18 / 21:28:01
http://blomstertappan.blogg.se
Jen - mamma till Ewelina och gravid

Va spännande, fick precis sms ommatt min kommit.. Nu väntar jag ivrigt på att testa den :))

2013-04-04 / 17:11:12
http://jennicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback