Husplaner!

2012-04-25 / 20:02:00

Det var inte bara en massa lakrits som låg i brevlådan idag utan även lånelöftet som vi fick då vi var på banken i Måndags. Vi är nämligen små intresserad av att köpa hus, och då är det ju en fördel och veta hur mycket man får i lånelöfte. Vi trivs verkligen jätte bra där vi bor nu, men det känns lite trist att bara "kasta pengarna i sjön", då vi bor i en hyresrätt. Sen måste man givetvis hitta rätt hus och det är inte det lättaste, speciellt inte då man kollar på olika saker som då jag och sambon råkar göra. Hihi! Hittar vi dock rätt hus så tror jag båda kommer känna det och då slår vi förhoppnings till. ♥ Ett tag var vi inne på att bygga nytt, men då måste man hitta en tomt på rätt ställe till "rätt" pris och det är då verkligen inte heller det lättaste. Vi får ha lite is i magen helt enkelt, men det känns iaf skönt att ha ett lånelöfte. Hur resonerar ni kring hus, vill ni bygga nytt, renovera eller spelar det ingen roll kanske?


image description


Kommentarer
Linda

Bygga nytt är väl dom flestas dröm ,men svårt att hitta en tomt till rätt pris :)

Men jag hade velat hitta ett hus som är "ok att bo i" och sen renovera så man får det som man vill :)

2012-04-25 / 20:32:36
Cissi

Vi tittar ju också lite smått.. och letar mer efter rätt hus än "vi måste flytta".. planen är ju egentligen att vänta ut stambytet...



Jag vill nog varken köpa nytt eller renovera en massa.. ;) Vill att huset ska ha en själ.. och att det ska ha en lite tomt! ;) Sen får vi se

2012-04-25 / 21:02:14
http://nastanperfekt.blogg.se/
Johanna Holma

Spännade detta med hus, många som nu börjar längta och skaffa sig ett "riktigt" boende..Vi har väl antagligen kommit upp i den åldern trots att vi fortfarande är så unga, eller hur!? ..ehh..?;) hihi



Vi kollade först på hus/radhus som krävde lite renovering men inte allt för mycket, då vi ansåg att vi inte skulle ha tiden eller lusten som krävs för det. Hur som helst så fann vi inget med lagomt arbete till hyfsad penning för att även ha en budget för att renovera så då tittade vi på lite nya radhus som skulle produceras nu i närtid men insåg till sist att det nästan skulle bli lika dyrt som att köpa sig en egen tomt och bygga själv och då dessutom få både större hus och tomt.. självklart blir det lite dyrare men inte så mycket som den skillnad det gör att få helt eget.



Sen kan man ju tillägga att priserna här i Umeå är helt galna, så ni har tur som bor där ni bor..här får man betala 3ggr mer..:/ Inte roligt alls.. men, men.. what to do liksom..



Nu väntar vi med spänning på att bygget ska börja, känns för tillfället lite overkligt att man snart ska flytta till hus;)



Hoppas ni också finner något ni båda faller för, ska bli spännande att höra framöver ;)



Lycka till! :)

2012-04-25 / 21:04:35
http://iohannaz.blogg.se/
Petra

Åhh va spännande!!!



Ja jag e så spänd. men oj va kul!

tack goa du

kram

2012-04-25 / 21:20:58
http://zupermamman.blogg.se/
En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Så spännande att köpa hus!!

Som sagt så tror jag att du vet att vi köpte ett "ruckel" som vi renoverat upp från topp till tå ;)



Lycka till med husletandet!!

Kram

2012-04-26 / 07:28:07
http://edvinsmamma.wordpress.com
bitskemma

ja kom ju inte upp i mer än 12 procent av mina typ 300 vänner;( de flesta har inte anmält året de e födda haha så de va inte så lätt som jag hade hoppats;) men jag insåg snabbt att jag har för många i min vänlista som jag knappt vet vilka de e så det blev rensning;) nån nytta gjorde de;)

2012-04-26 / 12:51:21
http://bitskemma.blogspot.com
Victoria

Vi bygger men det vet du ju :-P Nästa vecka är vi ägare till tomten i norra svartbyn och då ska vi kolla upp lite husleverantörer.. Så roligt det ska bli :-)

2012-04-26 / 13:49:23
http://vigan.blogg.se/
Emma

Åh vad spännande :)

Jag drömmer också om hus men än är det inte riktigt läge!

2012-04-26 / 14:30:15
http://twofloorsup.devote.se
Maria

Vi ska nog köpa ett hyffsat renoverat hus med stoooor tomt! Vi har varken tid eller kunskap till att bygga ett eget hus. Fast dyker rätt tomt upp till en rimlig summa så kanske kanske :-)

2012-04-26 / 20:59:11
http://slaria.blogg.se/
Sofie

Härligt med lånelöfte! det är ju en bit på väg mot drömehuset! min dröm var (ja och är nog fortfarande trots att jag är jätte nöjd med vårt hus) att köpa ett gammal hus från början av 1900talet och renovera upp. Dock var jag gravid då och sambon är inte alls intresserad av renovering, så efter lite diskussion så "vann" han! haha! och ja vi byggde ett nytt istället! Tips om ni letar efter tomt, leta bland sommarstugorna med på hemnet, det var så vi hittade vår tomt. Vi rev sommarstugan och vips var det perfekta tomten där!

2012-04-26 / 21:44:39
http://blomstertappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback