Namn

2010-01-21 / 12:01:57
Äntligen Torsdag, som jag har längtat efter denna dag. :) Den här veckan har känts så lång, på nå konstigt vis. :/ Men nog om det. Idag vet jag inte riktigt vad som händer och sker. Jag skulle egentligen behöva diska och dammsuga, men de är ju inte alltid man gör de man behöver. ;) Sen kanske vännen skulle komma förbi. Sen är de ju även hockey ikväll. Luleå - Rögle. Äsch, vi får se vad dagen har att erbjuda!

Dagens fundering: Är de bara jag som tycker att de är lättare att komma på killnamn än tjejnamn?! Fast hade iof säkert tyckt tvärtom, om jag hade haft en liten prins i magen. :)

Dagens plus: Bara 19 dagar kvar..  





Nu ska jag hoppa in i duschen iaf, kanske man blir en människa igen. Byta ut mjukisbyxorna, till ett par andra byxor. Ja, tack! Hörs sen..


Kommentarer
malin

Har ni hittat ett namn nu?

Vi har klurat bra länge nu och för någon vecka sen tog vi ner kalendern och så tog vi två olika pennor och märkte ut dom namnen vi gillade. Och sen skrev vi ner dom namn som båda hade prickat in samma på. Så nu har vi en lista med ca 10 namn på vardera. Som båda tycker om :)



Antingen passar något av dom eller så kommer man på ett nytt när man ser den lill* :)

2010-01-21 / 16:38:16
Sis

Tjejnamn som jag skulle ha kallat Lea, om jag fick bestämma: Ella (lysande, brinnande).

Jag tycker att fina namn är:

Sigrid (Älskad segrarinna och krigardrottning)

Emmy (Hög, väldig)

Fredrika (mäktig i fred)

Justina (rättvis)

Frida (den sköna)

Alla namnen har bra innebörd och står för något bra :)

2010-01-21 / 22:14:19
Nina G

Vi har bara bestämt pojknamn. Flicknamn är fortfarande svårt. ;)

2010-01-22 / 21:03:36
http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
C

Jisses vilken mage du fått! :)

Hoppas allt är bra med er, ring nåndag! Puss

2010-01-22 / 23:31:25
http://lavidacotidiana.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback