Hallonsmoothie

2012-08-02 / 11:08:03
 
Här kommer receptet på hallonsmoothien jag gjorde för någon dag sen. Den är verkligen super god (och enkel). En av mina favoriter, men då gillar jag hallon väldigt mycket också. ♥
 
 
300 g färska eller tinade djupfrysta hallon
 
4 msk apelsinjuice
 
1-2 tsk flytande honung (eller efter smak. )
- Jag brukar ta 1 tsk
 
3 dl soda vatten

Krossad is
 
4 skorpor hallonsorbet eller fryst hallonyoghurt
 
 
Börja med att spara några hallon till dekoration och häll resten i mixerskålen. Sätt igång motorn och tillsätt apelsinjuicen, kör i 1 minut. (Jag använder mig dock av stavmixer och det går då lika bra). Häll i honung efter smak och kör i 20 sekunder. Blanda sedan i sodavattnet. Den krossade isen kan du sätta direkt i glaset innan du häller ner hallonblandningen. När sedan smoothien är i glaset lägger du en skopa hallonsorbet (eller fryst yoghurt) överst och garnera sedan med några sparade hallon.
 
 
 
Njuuuuuuut!

Kommentarer
Johanna

Vill du har fler boktips så kika in hela den kategorin, finns mängder med böcker :)

Förstår du är nöjd med de loppisfynden!

oh den lät god, den får jag testa en dag när jag har allt det där hemma :)

2012-08-02 / 11:25:40
http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Den lät riktigt god!! :)
Kram

2012-08-02 / 17:57:59
http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback